loading...
بازاریابی شبکه ای
نتورکر بازدید : 1 شنبه 15 اردیبهشت 1403 نظرات (0)
انتخاب اهداف:

وقتی نگاهی به قسمت‌ها و جوانب مختلف زندگی‌تان، چه آنهایی كه در آنها توانمندید و چه آن قسمت‌ها كه كمبود دارید انداختید، باید به دنبال پلی برای اتصال این قسمت‌ها به هم باشید.

 برای مثال ممكن است سفر به دور دنیا یكی از علایق و آرزوهای شخصی‌تان باشد، اما این آرزو پشت عادت اجتماعی هر شب شما برای بیرون رفتن با دوستان برای صرف شام در رستوران پنهان شده باشد.

 به عبارت دیگر، شما برای مسافرت به پول نیاز دارید، اما با این عادت نمی‌توانید هیچ پولی پس‌انداز كنید چون همه پول خود را به خاطر روابط اجتماعی‌تان از دست می‌دهید، در این مورد پلی كه علاقه و آرزوی شما را به نقص و كمبودتان متصل می‌كند «محدودیت مالی» نامیده می‌شود.

 رسیدن به اهداف:

 به نكات زیر كه مرتبط با پیشرفت و ترقی شخصی‌ شماست و گام‌هایی را كه باید در این راه بردارید توجه كنید.

1 – هدف: داشتن صبر بیشتر

- شخصی: آزار و اذیت‌هایی كه باعث می‌شود صبر خود را از دست بدهید لیست كرده و سعی كنید راه‌حل‌هایی برای آن خلق كنید. اگر ترافیك آزارتان می‌دهد، زودتر از منزل خارج شوید، یا مسیر دیگری را انتخاب كنید، از وسایل نقلیه عمومی استفاده كنید، موزیك گوش دهید و...

- حرفه‌ای: برای‌تان عذاب‌آور است وقتی همكارانتان مدت زیادی وقت در جلسات صرف می‌كنند و یا با حرف زدن كار شما را مختل كرده و تمركزتان را برهم می‌زنند، از آنها دستور جلسه بخواهید. ببینید آیا حضور شما در كل جلسه لازم است یا خیر. اگر حرف زدن همكاران‌تان تمركزتان را برهم می‌زند، در اتاق خود را ببندید.

 - اجتماعی و عشقی: ارتباطاتان را با خانواده و دوستان گاهی كم می‌كنید؟ نامرتب بودن نامزدتان یا گیرهای پدر و مادرتان اذیت‌تان می‌كند؟ روی اهداف خود تمركز كنید و ببینید چه زمان‌هایی باید قاطع باشید و چه وقت مسائل را نادیده بگیرید.

 2 – هدف: به دست آوردن كنترل احساسات

 - شخصی: هر چیزی كه مخالف هدف كنترل احساساتتان باشد را به دقت بررسی كنید و ببینید چه چیزهایی باعث خارج شدن شما از حالت عادی می‌شود.

 - حرفه‌ای: اگر چیزی یا حرفی در یك جلسه آزارتان می‌دهد و احساس كردید كه كنترل خود را از دست خواهید داد، قبل از اینكه عملی انجام دهید كه بعدها پشیمان شوید، عذرخواهی كرده و جلسه را ترك كنید و كمی قدم بزنید.

 - اجتماعی و عشقی: قبل از اینكه احساساتتان فوران كند تا 10 بشمارید. اگر همیشه عادت دارید كه سر نامزدتان فریاد بزنید، شاید به درد هم نمی‌خورید.

 3 – هدف: بالا بردن تعادل و ثبات

 -شخصی: كاری كنید تا بتوانید عادت‌های مضر و مخربی مثل سیگار كشیدن و پرخوری را ترك كنید. وقت كافی برای كارهای بزرگ، تغییرات مكانی و ارتباطی و كاری بنابراهدافتان صرف كنید.

 - حرفه‌ای: تعادل و ثبات خود را در مسائل مختلف مثلاً با كم كردن هزینه‌های ناهار و قهوه بالاتر ببرید. توانایی‌های‌تان را بشناسید، مهارت‌های‌تان را با تمرین و ممارست بیشتر بالا ببرید و دستاوردهای خود را به دقت بررسی كنید.

 - اجتماعی و عشقی: اگر به نظرتان زمانش رسیده است كه مستقر شده و ازدواج كنید، در انتخاب همسر دقت كنید. اگر وضعیت مالی خوبی ندارید، قرار ملاقات‌هایی بگذارید كه نیازی به حساب بانكی نداشته باشند.

 4 – هدف: اضافه كردن لذت و خوشی در برنامه روزانه

 - شخصی: به جای افتادن روی مبل جلوی تلویزیون، برای تعطیلات آخر هفته خود برنامه‌ریزی كنید. برای خرید میوه تازه به فروشگاه محل بروید. با این كار هم غذای سالم‌تری خواهید خورد و هم از بیرون رفتن لذت می‌برید. در اوقات فراغت كارهایی انجام دهید كه دوست دارید.

 - حرفه‌ای: گاهی مسیر خانه یا قسمتی از مسیر خانه تا محل كار را پیاده طی كنید و یا اگر مسیرش طولانی است، ماشین را دورتر از شركت پارك كرده و بقیه مسیر را پیاده بروید. این كار هم ورزش است و هم از هوای تازه لذت خواهید برد.

 - اجتماعی و عشقی: كمی سرگرمی و چیزهای تازه به زندگی اجتماعی‌تان اضافه كنید. شب های تعطیل را به رستوران‌ بروید. آخر هفته‌ها را با خانواده‌تان بگذرانید. بعد از ظهرها با دوستانتان فعالیت‌های جدید را شروع كنید. اما وقتی انتخاب‌های‌تان را انجام می‌دهید، همیشه اهداف خود را مدنظر قرار دهید.

 اهدافتان را همیشه مدنظر قرار دهید:

 «یك هدف بدون برنامه، فقط یك آرزو است».(آنتوان دوسنت اگزوپری) پیشرفت خود را بررسی كنید. هر سه ماه یك‌بار میزان پیشبرد اهدافتان را ملاحظه كنید و ببینید تا چه اندازه جلو رفته‌اید. برای گرفتن هر تصمیمی در زندگی‌تان، همیشه اهدافتان را مدنظر قرار دهید، تا نتایج فوق‌العاده آن را ببینید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 0
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 30
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 30
  • بازدید ماه : 30
  • بازدید سال : 32
  • بازدید کلی : 279